שבוע גלישה בטוחה

מדי שנה מתקיים בבית הספר, יחד עם בתי ספר בארץ כולה, שבוע גלישה בטוחה. זו הזדמנות לדון במפורש על נושאים שמטפלים בהם באופן שוטף לאורך כל השנה  – שימוש נבון במסכים, תכנון וניהול הזמן מול המסך, זהירות מפגיעה בזולת ומהיפגעות בעצמנו, ועוד. בכל שנה נבחר נושא ארצי אחר, בשיתוף עם השירות הפסיכולוגי הייעוצי.

פעילויות לאורך השנה

במסגרת שיעורי מפתח הל"ב, מגיעים בתחילת השנה, ולקראת החופש הגדול לנושאים שקשורים להתנהלות נכונה  ברשת. גם כאשר עולים נושאים במהלך הלמידה, הצוות מחנך ומכוון את הבנות להתמודדות נכונה עם המסכים והתכנים.

לפי תקנון ביה"ס, על המשפחות להקפיד על סינון האינטרנט בבית, על מנת להגן על התלמידות.

פעילויות לשבוע הגלישה

בשבוע הגלישה בטוחה, באיזור חודש שבט, אנו דואגים לנראות ולתכנים המועברים בכל הכיתות. ברחבי בית הספר נתלים שלטים עם סיסמאות המעוררות למודעות בנושא השנתי. אלמנטים של המחשב שמוגדלים ומאפשרים לשחק איתם בכרטיסים, תוצרים של הבנות ועוד. 

הפעילויות כוללות שעת מחנך הכל הכיתות, הפסקות פעילות – במהלכן התלמידות מלוות בנאמנות המחשבים מתרגלות מיומנויות ב"ממלכת האינטרנט" ובלומדות נוספות, פעילויות חדרי בריחה, סקר הרגלי גלישה – בהם מדי פעם אנו משתפים גם אתכם, ההורים.

בסוף השבוע הבנות מקבלות צ'ופר קטן כדי לזכור את הרעיונות והעקרונות שהדגשנו במהלך השבוע.

מעורבות ההורים

ההורים הם חלק בלתי נפרד בהצבת הגבולות וניווט הבנות לעבודה יעילה מול המסכים. המוטו שלנו הוא "מסכים – ללמידה וליצירה", וגם בבית חשוב לנו שהבנות לא יבלו זמן מיותר מול המסך- בסרטים או משחקים, אלא ינצלו את היכולות של המסך לקדם אותן ביצירת דברים חדשים, ובהרחבת הדעת והלמידה. 

בעבר המלצנו על תוכנות שונות להגבלת זמן המסך ולניטור הרגלי הגלישה של הילדות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן